Strada Unirii Nr 5 0751 020 902 dragos@remedunirii.ro

Valorile noastre

În timp ce practicienii individuali au propriile lor credințe și valori personale, există anumite valori profesionale pe care se așteaptă ca toți practicienii să își bazeze practica. Aceste valori profesionale se aplică comportamentului practicantului indiferent de situație, inclusiv personal și electronic, de ex. social media, e-sănătate etc.

Valori și calități profesionale

Practicanții au datoria de a face din îngrijirea pacienților sau a clienților prima lor preocupare și de a practica în siguranță și eficient. Trebuie să fie etici și de încredere. Pacienții sau clienții au încredere în practicieni deoarece consideră că, pe lângă faptul că sunt competenți, practicienii nu vor profita de ei și vor afișa calități precum integritatea, veridicitatea, fiabilitatea și compasiunea. Pacienții sau clienții se bazează, de asemenea, pe practicieni pentru a-și proteja confidențialitatea.

Practicanții au responsabilitatea de a proteja și promova sănătatea indivizilor și a comunității.

Buna practică este centrată pe pacienți sau clienți. Aceasta implică practicienii înțelegerea faptului că fiecare pacient sau client este unic și lucrează în parteneriat cu pacienții sau clienții, adaptând ceea ce fac pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor rezonabile ale fiecărei persoane. Aceasta include conștientizarea culturală:

  • conștientizarea propriei culturi și credințe și respectarea credințelor și culturilor altora și
  • recunoașterea faptului că aceste diferențe culturale pot avea un impact asupra relației practician-pacient / client și asupra furnizării de servicii.
  • buna practică include, de asemenea, conștientizarea faptului că diferențe precum sexul, sexualitatea, vârsta, sistemele de credințe și alte motive anti-discriminare din legislația relevantă pot influența nevoile de îngrijire și evitarea discriminării pe baza acestor diferențe.

Comunicarea eficientă sub toate formele stă la baza fiecărui aspect al bunei practici.

Profesionalismul întruchipează toate calitățile descrise aici și include conștiința de sine și reflectarea de sine. Este de așteptat ca practicienii să reflecte în mod regulat dacă practică în mod eficient, ce se întâmplă în relațiile lor cu pacienții sau clienții și colegii, precum și asupra propriei sănătăți și bunăstare. Ei au datoria de a-și menține abilitățile și cunoștințele actualizate, de a-și perfecționa și dezvolta judecata clinică pe măsură ce dobândesc experiență și contribuie la profesia lor.

Practicanții au responsabilitatea de a recunoaște și de a lucra în limitele competenței și domeniului lor de practică. Domeniile de practică variază în funcție de roluri diferite; de exemplu, practicienii, cercetătorii și managerii vor avea toate competențe și domenii de practică destul de diferite. Pentru a ilustra, în legătură cu lucrul în sfera lor de practică, practicienii ar putea fi nevoiți să ia în considerare dacă au calificările și experiența adecvate pentru a oferi sfaturi cu privire la medicamentele fără prescripție medicală și programate, remedii pe bază de plante, suplimente de vitamine etc.

 

Introducere - Asigurarea unei îngrijiri bune

Îngrijirea pacientului sau a clientului este principala preocupare pentru profesioniștii din domeniul sănătății în practica clinică. Asigurarea unei îngrijiri bune include:

  • evaluarea pacientului sau a clientului, luând în considerare istoricul, punctele de vedere și un examen fizic adecvat acolo unde este relevant; istoria include aspecte psihologice, sociale și culturale relevante
  • formularea și punerea în aplicare a unui plan de management adecvat (inclusiv furnizarea de tratament și sfaturi și, după caz, organizarea de investigații și legătura cu alți practicanți de tratament)
  • facilitând coordonarea și continuitatea îngrijirii
  • recunoașterea limitelor propriilor abilități și competențe ale medicului și trimiterea unui pacient sau client către un alt medic atunci când acest lucru este în interesul pacientului sau al clienților și
  • recunoașterea și respectarea drepturilor pacienților sau clienților de a lua propriile decizii.


Îngrijire bună

Menținerea unui nivel înalt de competență profesională și conduită este esențială pentru o bună îngrijire. Buna practică implică:

  • recunoașterea și lucrul în limitele competenței și domeniului de practică al unui practicant, care se pot schimba în timp
  • asigurarea faptului că practicienii mențin cunoștințe și abilități adecvate pentru a oferi îngrijire sigură și eficientă
  • atunci când se mută într-un nou domeniu de practică, asigurându-se că un practicant a urmat o pregătire suficientă și / sau calificări pentru a atinge competența în acea zonă
  • practicarea îngrijirii centrate pe pacient / client, inclusiv încurajarea pacienților sau a clienților să se intereseze și să răspundă pentru gestionarea sănătății lor și să-i susțină în acest sens
  • păstrarea unor evidențe adecvate (vezi Secțiunea 8.4 Evidențe medicale)
    luând în considerare echilibrul beneficiu-prejudiciu în toate deciziile de management clinic
  • comunicarea eficientă cu pacienții sau clienții (a se vedea secțiunea 3.3 Comunicarea eficientă)
  • oferirea de opțiuni de tratament bazate pe cele mai bune informații disponibile și care nu sunt influențate de câștiguri financiare sau stimulente
  • luarea de măsuri pentru ameliorarea simptomelor și a suferinței pacienților sau a clienților, indiferent dacă este sau nu posibilă o vindecare
  • susținerea dreptului pacientului sau clientului de a solicita o a doua opinie
    consultând și luând sfaturi de la colegi atunci când este cazul
  • utilizarea responsabilă și eficientă a resurselor disponibile pentru practicieni (a se vedea secțiunea 5.2 Utilizarea înțeleaptă a resurselor medicale)
    asigurându-se că opiniile personale ale unui practicant nu afectează negativ îngrijirea unui pacient sau a unui client
  • practicarea în conformitate cu baza de dovezi actuale și acceptate a profesiei de sănătate, inclusiv rezultatele clinice
  • evaluarea practicii, a deciziilor și acțiunilor în asigurarea unei îngrijiri bune și
    facilitarea utilizării de calitate a produselor terapeutice pe baza celor mai bune dovezi disponibile și a nevoilor pacientului sau ale clientului.


Luarea deciziilor comune

Luarea deciziilor cu privire la asistența medicală este responsabilitatea partajată a medicului curant și a pacientului sau clientului care ar putea dori să implice familia, îngrijitorul / persoanele și / sau alții. Practicanții au responsabilitatea de a crea și de a încuraja condiții pentru ca acest lucru să se întâmple.

Decizii privind accesul la îngrijire

Deciziile practicienilor cu privire la accesul la îngrijire trebuie să fie libere de prejudecăți și discriminări. Buna practică implică:

  • tratarea pacienților sau a clienților cu respect în orice moment
  • să nu aducă atingere îngrijirii unui pacient sau client deoarece un practicant consideră că comportamentul pacientului sau clientului a contribuit la starea lor
  • respectarea datoriei față de pacient sau client și nediscriminarea din motive irelevante pentru asistența medicală, inclusiv rasa, religia, sexul, dizabilitățile sau alte motive specificate în legislația anti-discriminare
  • investigarea și tratarea pacienților sau a clienților pe baza nevoilor clinice și a eficacității investigațiilor sau tratamentului propus, și nu furnizarea de servicii inutile sau încurajarea utilizării indiscriminate sau inutile a serviciilor de sănătate
  • păstrarea în siguranță a practicienilor și a personalului lor atunci când îngrijesc pacienții sau clienții; în timp ce ar trebui luate măsuri pentru protejarea practicienilor și a personalului acestora în cazul în care un pacient sau client prezintă un risc pentru sănătate sau siguranță, pacientului sau clientului nu i se va refuza îngrijirea, dacă pot fi luate măsuri rezonabile pentru a menține practicienii și personalul lor în siguranță
  • fiind conștient de dreptul unui practicant de a nu oferi sau de a participa direct la tratamente la care practicianul obiectează conștiincios, informând pacienții sau clienții și, dacă este relevant, colegii cu privire la obiecție, și nu folosind acea obiecție pentru a
  • împiedica accesul la tratamentele care sunt legale și
    nepermiterea punctelor de vedere morale sau religioase să refuze pacienților sau clienților accesul la asistență medicală, recunoscând că practicienii sunt liberi să refuze să ofere sau să participe personal la acea îngrijire.


Tratamentul în situații de urgență

Tratarea pacienților sau a clienților în situații de urgență necesită ca practicienii să ia în considerare o serie de probleme, pe lângă furnizarea celor mai bune îngrijiri. Buna practică presupune oferirea de asistență într-o situație de urgență care ține seama de propriul seif al practicantului.

 

Parteneriat


Un parteneriat bun între un practicant și persoana pe care o îngrijește necesită standarde înalte de conduită personală. Aceasta implică:

  • fiind politicos, respectuos, plin de compasiune și onest
  • tratarea fiecărui pacient sau client ca individ
  • protejarea confidențialității și a dreptului la confidențialitate al pacienților sau clienților, cu excepția cazului în care divulgarea informațiilor este necesară prin lege sau prin considerente de interes public
  • încurajarea și sprijinirea pacienților sau a clienților și, atunci când este relevant, a îngrijitorului / lor sau a familiei în îngrijirea lor și gestionarea sănătății lor
  • încurajarea și sprijinirea pacienților sau clienților să fie bine informați cu privire la starea lor de sănătate și asistarea pacienților sau a clienților pentru a lua decizii în cunoștință de cauză cu privire la activitățile și tratamentele lor de asistență medicală, oferind informații și sfaturi în măsura posibilităților unui practicant și în funcție de nevoile declarate ale pacienților sau clienți
  • respectarea dreptului pacientului sau al clientului de a alege dacă participă sau nu la orice tratament sau acceptă sfaturi și
  • recunoașterea faptului că există un dezechilibru de putere în relația practician-pacient / client și neexploatarea pacienților sau a clienților fizic, emoțional, sexual sau financiar.


Comunicare eficientă


O parte importantă a relației medic-pacient / client este comunicarea eficientă. Aceasta implică:

  • ascultarea pacienților sau clienților, solicitarea și respectarea opiniilor lor despre sănătatea lor și răspunsul la preocupările și preferințele lor
  • conștientizarea problemelor de alfabetizare în domeniul sănătății și luarea în considerare a alfabetizării în materie de sănătate și / sau ajustarea comunicării acestora ca răspuns
  • încurajarea pacienților sau a clienților să spună unui medic despre starea lor și modul în care o gestionează, inclusiv orice alte sfaturi de sănătate pe care le-au primit, orice rețetă sau alte medicamente cărora li s-au prescris și orice alte terapii pe care le utilizează
  • informarea pacienților sau a clienților cu privire la natura și necesitatea tuturor aspectelor îngrijirii lor clinice, inclusiv examinarea și investigațiile, și oferindu-le oportunitatea adecvată de a pune sub semnul întrebării sau de a refuza intervenția și tratamentul
  • discutarea cu pacienții sau clienții a stării lor și a opțiunilor de asistență medicală disponibile, inclusiv natura, scopul, posibilele consecințe pozitive și adverse, limitările și alternativele rezonabile oriunde există
    încercând să confirme că un pacient sau un client înțelege ceea ce a spus un practicant
  • asigurarea faptului că pacienții sau clienții sunt informați cu privire la riscurile materiale asociate cu orice parte a unui plan de management propus
    răspunzând la întrebările pacienților sau clienților și menținându-i informați cu privire la progresul lor clinic
  • asigurându-vă, ori de câte ori este practic, că sunt luate măsuri pentru a răspunde limbajului specific, nevoilor culturale și de comunicare ale pacienților sau clienților și conștientizarea modului în care aceste nevoi afectează înțelegerea
  • familiarizarea cu și utilizarea oricând este necesar, interpreți de limbă calificați sau interpreți culturali pentru a ajuta la satisfacerea nevoilor de comunicare ale pacienților sau clienților, inclusiv a celor care au nevoie de asistență datorită abilităților de engleză sau pentru că au deficiențe de vorbire sau de auz (ori de câte ori este posibil, practicieni ar trebui să folosească traducători și interpreți instruiți, mai degrabă decât membrii familiei sau alt personal)

 

Atunci când utilizați interpreți:

  • luarea de măsuri rezonabile pentru a se asigura că interpretul este competent să lucreze ca interpret în contextul relevant
  • luarea de măsuri rezonabile pentru a se asigura că interpretul nu se află într-o relație cu pacientul sau clientul care ar putea afecta judecata interpretului
  • luând măsuri rezonabile pentru a se asigura că interpretul va păstra confidențialitatea existenței și conținutului serviciului furnizat pacientului sau clientului
  • luând măsuri rezonabile pentru a se asigura că interpretul este la curent cu orice alte dispoziții relevante ale acestui cod
  • obținerea consimțământului informat de la pacient sau client pentru a utiliza interpretul selectat
    utilizarea social media, e-sănătatea și înregistrările electronice de sănătate controlate personal în mod corespunzător, în concordanță cu acest cod și
  • comunicarea adecvată cu și furnizarea de informații relevante altor părți interesate, inclusiv altor practicanți de tratare, în conformitate cu cerințele de confidențialitate aplicabile.